عشق _ غوغای عشق در دفتر عشق

عشق _ غوغای عشق در دفتر عشق

عشق؛دفتر عشق؛مهدی لقمانی؛متنهای عاشقانه
عشق _ غوغای عشق در دفتر عشق

عشق _ غوغای عشق در دفتر عشق

عشق؛دفتر عشق؛مهدی لقمانی؛متنهای عاشقانه

اشعار فروغ فرخزاد

 اشعار فروغ فرخزاد

 

برای خواندن اشعار به ( ادامه مطلب ) مراجعه کنید.

ادامه مطلب ...

بازیچه سرخ

     
         این بازیچه سرخ تقدیم به تو

این قلب سرخ و پر از درد من تقدیم به تو


زیباترین و تنها ترین و جاوادنه ترین احساسم یعنی عشق در این قلب سرخ نیز برای

تو


این قلب سرخ بی طاقت را از من بپذیر عزیزم
از تمام دار دنیا تنها همین قلب را دارم

همین قلبی که بارها شکسته شد ، بارها از راه عاشقی ناکام ماند و بارها اسیر

قلبهای بی محبت بی معرفتان شد
.


همین قلبی که هر که آمد پا بر روی آن گذاشت و رفت ، قلبی که به هر کسی که

دادم با یک دنیا بی مهری و بی محبتی آن را شکست و به من بازگرداند!


عزیزم این قلبی که اینک ویرانه ای بیش نیست را با تمام وجودم به تو هدیه میکنم


تو یکی بیا و با آن مدارا کن ، و نگذار این قلب پر  از غم و غصه و عاشق من دوباره

شکسته شود!


هر که آمد بر این قلب عاشق من لعنت گفت و رفت !


عزیزم با اطمینان کامل این قلبم را به تو هدیه میدهم و انتظار دارم که قدر آن را بدانی

و برای همیشه نزد خود نگه داری و با عطر نفسهایت ، با خون عاشقی ات و با

احساس محبت و مهربانی ات آن را زنده نگه داری عزیزم!


همین قلب هزاران عاشق دارد ، همین قلب هزارن مجنون دارد ولی من این قلب بی

ارزشم را تنها لایق تو میدانم و تنها به تو تقدیم میکنم چون کسی دیگری به جز تو

لایق آن نیست و این قلب من ارزشی بالاتر از این دارد که در دلهای بی محبت و بی

مهر دیگران  اسیر شود!


می دانم تو  این بازیچه سرخ را دوست داری و میدانم تو یکی  دیگر آن را بازیچه خودت

قرار نخواهی داد و تو آنرا به عنوان پر  ارزشترین و بهترین هدیه  از سوی من نزد خود

نگه خواهی داشت عزیزم


میدانی که چقدر درون این قلب سرخ من عشق نهفته است؟ میدانی که درون این

قلب شکسته من چقدر محبت و آرزو و امید نهفته است ؟ پس قدر آن را بدان ای یار

عاشق من!


تو که ادعای دوست داشتن و عشق ورزیدن را داری ، توکه ادعای این را داری که

میتوانی آنرا حفظ کنی  و ادعا داری که با تمام وجودت این قلب مرا دوست میداری

پس مرا به تنها آرزویم برسان  و تو یکی قلب مرا  با بی محبتی شکنجه نده!


بیا و تنها از من این هدیه بی ارزش را بگیر و کاری کن اینک که برای من بی ارزش

است برای تو با ارزشترین هدیه دنیا باشد!


تنها با همین
بازیچه سرخ زنده ام و  وقتی ببینم در دل تو اسیر باشد و آن را از من

بپذی
رفته ای
نه تنها برای همیشه زنده می مانم بلکه می دانم خوشبخترین عاشق

دنیا خواهم بود  و دیگر احساس تنهایی نخواهم کرد!


این هدیه بی ارزش را از من بپذیر ، تنها در دل خودت نگه دار ، با خون عاشقی ات ، با

احساس محبتت و با هوای دوست داشتنت آن را برای همیشه زنده نگه دار عزیزم..


این قلب سرخ نه امانتی است و نه دلخوشی! این قلب سرخ هدیه است همیشگی از

طرف کسی که تو را لایق آن میداند پس آن را
با تمام وجودت از من بپذیر!

 

                               

 

 

دوستت دارم

برای آخرین بار میگویم که دوستت دارم


دوستت دارم ، بی آنکه مرا دوست داشته باشی ...


دوستت دارم حتی اگر از چشمان خیسم بخندی و بی خیال این باشی که  دلم

شکسته است...


دوستت دارم حتی اگر دلت سنگ باشد ، حتی اگر هیچ احساسی بر من نداشته

باشی با اینکه میدانم  در دلت یک دنیا محبت است و احساست مثل آب پاک و زلال

است...


عزیزم باور کن به تو نیاز دارم ، منی که قلبی ویرانه دارم ودلی سوخته ، منی که

ساحل دریای دلم طوفانی است و امواج غم و غصه در دلم زیر و رو می شود نیاز به تو

دارم که قلبم را با محبت و عشقت صفا دهی ، دل سوخته ام را با عشقت جان بدهی

و ساحل دریای دلم را آرامتر از همیشه کنی...


عزیزم مرا باور داشته باش ، حتی برای یک لحظه هم که شده قلب مرا با تمام

وجودت حس کن ... بیا تا تنهایی دوباره به ویرانه دلم نیامده است !

 تا تنهایی قاب  خالی و بدون عکسش را در طاقچه قلبم نگذاشته است،  تو بیا و قاب

زیبای عکست را در آنجا بگذار!


بیا در قلبم با صدای مهربانت بگو درد دلت را به من و با فریاد اسم مرا صدا کن و بگو

مرا دوست میداری تا سکوت تلخی  که مدتهاست اعماق  قلبم را فرا گرفته است و

قلبم را غم زده کرده است شکسته شود!


قلبم را پر از محبت و عشق و صفای خودت کن ! بگذار آن خونی که در رگهای خشک

من جاری می شود خون تو باشد و بگذار آن وجود من وجود تو نیز باشد!


عزیزم اینک که مینویسم دوستت دارم چشمانم خیس است ، به خدا خیس است ،

پس چشمهای خیس مرا باور کن و  تو نیز به من بگو مرا دوست میداری.


با آهنگ دلنشین عشق و با یاد تو و با عشق به قلب تو با چشمانی خیس و قلبی پر از

امید اگر نخندی و اگر بیخیال این دل عاشق من نباشی می نویسم  که دوستت دارم...


اینبار نه از حفظ میگویم و نه تکرار میکنم ، اینبار برای آخرین بار میگویم این کلمه

را !!!! چونکه دوست داشتن به عمل است نه به گفتن! پس برای آخرین بار  میگویم

که مرا بفهمی  و قلب شکسته و عاشق  مرا باور داشته باشی ::::::::

                        عزیزم دوستت دارم